Bad Company 2 – Statestik

För er som spelar finns där en fin liten sajt som listar eran stats och gör om det till en bild, med eller utan valfri bakgrund.

För det mesta är det fortfarande kul i flerspelarläget, men tyvärr är de flesta servrarna fortfarande invaderade av krypskyttar – som inte bidrar till laget för fem öre.

Det enda man kan göra att fortsätta hoppas på det avtar. Sedan min recension har det lugnat ner sig lite, dock, sjuttio till åttio procent av mina “deaths” är fortfarande av krypskyttar. Raaaageee…

Här är mina nuvarande stats som detta skrivs:

/Thomas

Battlefield: Bad Company 2

Hur man än ser på Battlefield spelen har de ändrat hur flerspelarläget utspelar sig i stort och det hela började för åtta år sedan med Battlefield 1942. Så frågan lyder; fortsätter bf-serien på vanlig manér eller har vi någonting nytt att vänta oss?

Mycket är sig likt, men där är även mycket som är nytt – på gott och ont. Bland annat finns där nu en ensamspelarkampanj, men jag kan inte påstå att handlingen är särskilt bra eller unik. Fast den är underhållande utöver att vissa scriptade sekvenser kan orsaka en del frustration och omstarter.

Continue reading “Battlefield: Bad Company 2”

Star Craft 2 – Beta

Kollat lite på streamat material där folk har spelet Star Craft 2 betan i flerspelarläge. Spelet ser onekligen intressant ut, och jag minns ettan varmt. Star Craft var alltid ett givet kort på lanen i landet längesedan.

Men desto mer jag har tittat desto äldre har jag känt mig. Jag har inte reflexer eller den mentala kapacitet som behövs längre för att kunna bemästra ett sådant spel. Sjukt stressigt är vad det är, blandat med “micro-management” och samtidigt skall man dessutom hålla reda på vad som kan slå ut vad. Jisses!

Matcherna är snabbt avgjorda, en typisk match är inte längre än femton till tjugo minuter lång, och ibland är de över på under fem, beroende på vilken ras som “rushar” vem.

Dock, det verkar vara ett underhållande lir, och jag kan förstå varför våra syd-Koreanska vänner har gjort Star Craft till en nationalsport. Det är fängslande att titta på – action non-stop helt enkelt.

Om jag införskaffar det, när det nu släppas antar jag att jag får hålla mig till kampanjen och kanske en “skirmish” -match eller två mot datorn (på easy)

/Thomas

Arma II – UN Peacekeepers

Nu när man äntligen har införskaffat sig en bra dator så har jag fått chansen att spela Arma II. Jag köpte det när det kom ut, men min dåvarande dator gillade inte alls att jag försökte spela det på den.

Jag var snäll mot datorn, jag även förbannade den till helvetet och hotade med att tippen var nästa, men inget hjälpte. Så från dagen Arma II inköptes har det bara “legat” i min Steam spellista – tills för nån månad sedan.

Underbart spel förövrigt. Realism, storskaliga krig, massvis med vapen och fordon. Vad mer kan man önska? Jo, kanske en mer stabil kampanj, men “editorn” som medföljer väger upp.

Du kan i princip skapa vilka scenarios du vill i den, och om du själv inte orkar så finns det en massa att ladda ner. Armaholic är sidan för den som söker.

Jag gjorde bland annat ett uppdrag där man får spela som en UN-soldat, som tillsammans med amerikanska trupper måste neutralisera en massa ryska terrorister. Jag var såklart tvungen att lägga ut slaget på youtube. Filmen ser du nedan.

(Filmen har borttagits från youtube, sorry)

Det gick inte så värst bra för mig. Men efter ett tiotal spelomgångar lyckades jag tackla mitt eget uppdrag. Överväger att tona ner svårighetsgraden lite…

/Thomas

Dragon Age: Origins – Lotr?

RPG-släppen har detta året varit få, allt för få om jag får säga mitt. Men som tur är släpptes Bioware‘s Dragon Age: Origins precis i tid innan torkan tog ut sin rätt.

Handlingen tar sig form beroende på vilken ras, klass och bakgrund du har valt, men i stort ebbar det ut i en Sagan om Ringen fantasi-värld med episka slag och orc-folkmord.

Det är svårt att säga att handlingen är originell på något sätt, då som sagt Sagan om Ringen parallerna är så tydliga.

Continue reading “Dragon Age: Origins – Lotr?”